دوست یابی در مدرسه بخش مهمی از تجربه اجتماعی است و می‌تواند رفاه کلی و موفقیت تحصیلی شما را تا حد زیادی افزایش دهد. در اینجا سه ​​راه موثر برای دوست یابی در مدرسه به همراه 25 نکته کاربردی برای کمک به شما در این راه آورده شده است.

1. صمیمی و دوستانه باشیددر رابطه با دوست یابی، صمیمی و دوستانه بودن ضروری است. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا فضایی خوشایند ایجاد کنید:

  1. لبخند: لبخند می‌تواند کمک زیادی به ایجاد احساس راحتی در دیگران برای نزدیک شدن به شما کند.
  2. زبان بدن را باز نگه دارید: از روی هم زدن بازوها یا بسته به نظر نرسیدن خودداری کنید، زیرا این کار باعث می‌شود شما غیرقابل دسترس به نظر برسید.
  3. مثبت باشید: مردم به طور طبیعی به سمت افراد مثبت گرایش پیدا می‌کنند، بنابراین سعی کنید دیدگاهی خوش‌بینانه داشته باشید.
  4. شروع مکالمه: برای شروع گفتگو با همکلاسی های خود ابتکار عمل را به عهده بگیرید. در مورد علایق یا نظرات آنها در مورد موضوعات کلاس بپرسید.
  5. گوش دادن فعال: با گوش دادن فعالانه و پاسخگویی متفکرانه به آنچه دیگران می‌گویند علاقه واقعی نشان دهید.
  6. از دیگران تعریف کنید: ارائه تمجیدهای صمیمانه می‌تواند به شکستن یخ و ایجاد یک تصور مثبت کمک کند.

2. شرکت در فعالیت های فوق برنامهفعالیت های فوق برنامه فرصت های بسیار خوبی برای ملاقات با افراد همفکری که علایق مشترک دارند فراهم می کند. نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. به باشگاه‌ها یا سازمان‌ها بپیوندید: باشگاه‌ها یا سازمان‌هایی را پیدا کنید که با سرگرمی‌ها، علایق یا علایق تحصیلی شما همسو باشند.
  2. حضور در رویدادهای مدرسه: در بازی‌های مدرسه، رویدادهای ورزشی، رقص‌ها یا سایر اجتماعات اجتماعی که می‌توانید با دانش‌آموزان مختلف تعامل داشته باشید، شرکت کنید.
  3. داوطلب: مشارکت در پروژه‌های خدمات اجتماعی نه تنها به شما امکان می‌دهد که پاسخ دهید، بلکه شما را با افرادی آشنا می‌کند که در ارزش‌های شما مشترک هستند.

3. همکاری در پروژه های گروهیکار بر روی پروژه های گروهی نه تنها یک نیاز آکادمیک است، بلکه فرصتی برای برقراری ارتباط با سایر دانشجویان است. در اینجا چند نکته برای همکاری موفق گروهی وجود دارد:

      1. به طور فعال مشارکت کنید: در بحث‌های گروهی شرکت کنید و ایده‌ها و نظرات خود را ارائه دهید.

    ایده

  1. قابل اعتماد باشید: به موقع حاضر شوید، وظایف محول شده خود را کامل کنید و قابل اعتماد باشید. این قابلیت اطمینان باعث احترام و اعتماد شما خواهد شد.
  2. ارتباط موثر: خطوط ارتباطی باز را در گروه حفظ کنید و مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستند.
  3. کار تیمی را تشویق کنید: با تشویق دیگران، قدردانی از مشارکت آنها و ارائه کمک در صورت نیاز، محیطی مشارکتی را تقویت کنید.

با اجرای این استراتژی‌ها و نکات، می‌توانید شانس خود را برای دوست‌یابی در مدرسه و ایجاد ارتباطات معنادار که می‌تواند برای تمام عمر ادامه داشته باشد، افزایش دهید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...